Koh Lanta

En skon lugn dag , sov ut och at sedan en god frukost.
Gick ner till stranden  och lag dar anda till 16:30 !
Duschade , at lite gott och kollade lite pa kvallens film. Det visas namnligen en varje kvall.
Detta ar verkligen varldens mysigaste stalle. Alla ar som en enda stor familj. Varan Bungalow ar verkligen toppen , maten ar utsokt och riktigt billig. Idag till exempel at vi en fin middag med forratt och dricka for 50 kr for 2 personer.

Stranden ar jattefin och det ar gratis solstolar, inte heller sa mycket folk vilket ar riktigt skont.  Och ja langt har vi inte dit heller , tar val ungefar en till tva minuter att ga sakta (: Idag har det varit ganska varmt faktiskt 35 grader, sa det kravs att man svalkar sig i havet endel, dock ar det nu tid for vattenloppor och det kliar ngt extremt nar man ar i vattnet.

Nu ska vi snart ga ner till Fhai som har blivit lite utav en ''buddy'' , en jattego thai som pratar svenska hela tiden .( man plockar klossar fran ett torn och lagger de pa toppen igen, forloraren ar den som far tornet att trilla) och denna kvall blev det Fhai , hoppas han tranat till ikvall.

Inte sa mycket att skriva om idag da vi gjort just inget annat an ingenting !  Paradise ibland vet man bara att man lever helt enkelt.  (:
Igar kvall spelade vi ett spel som kallas for singa ,

Maste saga att vadret over lag har varit otroligt mycket battre an vi forvantat oss , det ar inte manga droppar regn vi har fatt smaka pa.

Igar  kvall fick vi ett mysiskt samtal fran en thaitelefontill varan thaitelefon under tiden som vi satt och pratade med ett par trevliga tyskar.  Jag ringde upp eftersom vi inte visste vem det var och tankte att det kanske var ngn utav vara kontakter har i thailand, men nej nej vad fel jag hade.

Heeeej svarade en glad och bekant rost, da gick ljuset upp for oss att det var Emma & jens som ringde. De var framme i Hua Hin nu , och vi ska traffa dem pa mandag i Ao Nang ! Kommer bli gorkul.  (:(:

Certifikat for disvover scuba diving

Pearl Beach/ Koh Lanta

Dykning pa Phi Phi

Igar var det antligen dags for det efterlangtade dyket. Vi gick ner till stan for att kopa lite frukost , som denna dag bestod utav pannkakor med banan och nutella. Godare det far man leta efter och trottnar pa dem gor man inte heller.
Vi skulle samlas klockan kvart i atta vid den stora utav de 2 dykshopparna och sedan skulle vi ge oss ut med baten.  Vl pa baten fick lite kort information av varan diveinstructor Daniel och aven Luke,  en kille som holl pa att utbilda sig till instruktor. Han skulle sedan ta hand om Erik under vattnet och Daniel om mig.
Efter en battur pa ca 30 min till Bidah Nok, en liten klippo soder om Phi Phi Leh var det snart dags att ta pa sig all utrustning, denna hade vi provat ut 2 dagar tidigare. Utrustningen bestod utav , vatdrakt, simfenor, viktbalte, dykmask och syragasanordningen. Och plums sa var vi i vattnet.

Sakta men sakert skonk vi ner till en helt annan varld under ytan. Hela tiden skulle man tryckutjamna oronen for att undvika skador, da trycket nastan ar det samma som i ett flygplan.

Det tog ett tag att lara sig att hitta balansen under vattnet, antingen flot man upp for att man hade for mycket luft i vasten, eller sa skonk man for att man hade for lite. Tillslut simmade jag och Erik iallafall nastan utan hjalp med vara instruktorer i jamte oss.

Vi skulle ner pa cirka 12 meters djup som mest men detta rackte for att fa se en hel del. Vi sag bland annat Leopardhaj, skoldpaddor, Nemos (ursota) , blackfisk, blasfisk och mycket annat som vi inte vet namnen pa, men jo manga vackra fiskar var det, och inte for att tala om korallerna.

Efter att ha varit under ytan i cirka 40 minuter var Eriks syre nere pa reserven och han var darfor tvungen att ga upp till ytan. Fast detta betydde inte att han inte skulle se nagot mer, ratt som det var nar de lag och tittade ner med bara snorkeln pa ytan kom en leopardhaj och simmade i en cirkel ca 4 meter ifran dem . :)
Emma hon var battre pa att andas sa hon kunde stanna mycket langre under vattnet an Erik , och forsta dyket var hon nere Ca 45 - 50 minuter.

Nar alla val var uppe i baten var det dags att bege sig till Maya Bay for att ata lite lunch. Efter lunchen hade vi cirka en timmes vila till nasta dyk och da passade vi pa att bada lite och dyka ifran baten . Hela dagen var en Japansk tjej med och filmade, aven under vattnet och jo hon fick nagra fina moves  aven har!

Tillslut var det iallafall dags att bege sig till andra dykplatsen for dagen , som lag en bit utanfor Maya Bay.
Har skulle det vara stor chans att fa se manga skoldisar. Och det gjorde vi ocksa, runt 4 st per dykpar. Det var verkligen en upplevelse att sta en meter ifran en betande skoldpadda och att se dem simma mot ytan var extremt maktigt. Detta dyket sag vi aven varldens giftigaste orm pa ca 2 meters avstand, fast de biter sallan och har sa sma munnar att de endast kommer at exemplevis mellan fingrar,tar och orsnibbar. Detta dyket sag Emma manga muranor , bland annat en som var ca 1,5 meter lang. Inga trevliga fiskar detta ma jag saga. Daniel skulle luta sig mot en korall som lossnade och nar denna stora fisk blev radd blev Emma det ocksa. Pust ! Emma sag aven en liten konstig fyrkantig gul fisk , men vad den hette det minns jag inte, sag aven ett stim med illblaa  fiskar, de los upp som sma bla spotlights. Emma simmade aven genom en liten grotta , jattehaftigt.

Detta dyket gick lite battre for bada och vi simmade  helt sjalva  nastan hela tiden . denna gang var Erik under vattnet 4 minuter langre an forra gangen, men an en gang var Emma battre och faktiskt bast av alla. 57 minuter rackte hennes syre till ! Eftersom hon och Daniel var sist upp sa bar det av ganska snart da de kommit i baten . En helt underbar och upplevelserik dag , dessutom ett oforglomligt minne. Tillbaka cirka 13:00.

Kvallen avlutades sedan med filmen som var redigerad och klar, den var cirka 30 minuter lang och vi har allt med oss en hem , sa att ni kan dela dessa fantastiska minne med oss nar vi kommer hem!

Nu befinner vi oss i en mysig och jattefin bungalow pa Koh Lanta. Tog baten hit i morse . Hamnade pa ett jattefint omrade med bra och billig mat , men aven boklaning, internetcafe, film varje kvall i restaurangen, strand med gratis solstolar cirka 200 meter (max) ifran var Bungalow. 500 bath natten (100 kr) och vi skulle fa ''discount'' nar vi stannade langre !

Nu ska vi kolla solnedgangen over havet .

Puss och Kram pa er alla !

PHI PHI ISLANDS 1

Igar anlande vi till phi phi oarna. Vi var framme vid ungefar elva , har skull vi mota upp Daniel som jobbar som dykinstruktor. Tyvarr var han ivag till Phuket men vi skulle istallet mota hans van vid deras stalle (mosqito diving) dar skulle vi fa lamna vara vaskor for att ga och ata sedan skulle han hjalpa oss med ett boende tills Daniel kom tillbaka.
Vi hamnade pa ett jattefint guest house precis nere vid stranden , det ar i princip bara att runda ett par husknutar sa ar man dar. Guesthouset hette Sea Shell och vi betalar ca150 kronor natten for tva personer.
Stekte aven lite pa stranden medans vi vantade.

Nar Daniel val kom tillbaka pratade vi en stund med honom och han viade oss ett par bra matstallen och barer pa on.   Man markte ganska snart att det inte var nargra sarskilt langa avstand mellan nagonting och man tar sig fram jattesnabbt. Dykforetaget som Daniel jobbade pa hade en liten pool dar man kunde fa testa pa att dyka med en instruktor gratis. Och vi var ju inte sena med att testa detta utan det gjorde vi redan pa eftermiddagen , och tro det eller ej men det gick sa bra att vi faktiskt ska ut och dyka redan imorgon. (28:e)

SKITHAFTIGT! Vi ser verkligen fran emot dettta. Dykningen ar en halvdagstur med 2 dyk (mat, transport och utrustning) ingar givetvis. Med sig hela tiden har man da en instruktor  som lar dig allt. Stor chans att se : Tigerhaj , skoldpaddor , baracudas , nemos och andra sma fiskar. Fast detta ar givetvis bara en liten del utav allt. Summan pa detta blir ca 650 kronor per person , vilket vi tkte det absolut var vart . INGEN TVEKAN!  Det ar nagonting man alltid dromt om ,  att lara sig dyka. Och varfor inte testa nar man ar pa ett av varldens 10 basta dykplatser.
Kvallen avslutades ganska tidigt da vi var trotta efetr en natt med ganska lite somn. (livemusic bar intill forra guesthouset)

Idag  har vi varit upp pa Viewpoint, 186 meter over havet, och en utsikt pa hela on som ar svarslagen , och ja helt klart vart svetten som rann som floder. Tankt er sjalva en stigning som Adalsvagen , bara att  dar ar det ''endast'' ar 120  meters stigning och inte 35 grader varmt.

Nu sitter vi har och ska snart ner till stranden , tankte ladda upp lite bilder ocksa. Inte bara ifran Phi Phi tan aven fran Ao Nang och oarna dar. Fast darifran kommer givetvis fler bilder sedan.

AO NANG/PODA

PHI PHI

Koh Pooda

Dagen inleddes med en ca 10 minuter lang promenad ner mot stranden, pa vagen kopte vi Thailandska pannkakor till frukost. mums! Val nere pa Ao Nang Beach tog vi en longtailbat till on Koh Pooda. Pooda var helt underbar, stranden har var den ljusaste och finaste vi hittills sett, vattnet har var otroligt klart och den klarblaa himlen gjorde vattnet turkosblatt. Nar vi kom iland gick vi ganska langt innan vi hittade en egen strand, helt utan andra turister. I vattnet fick vi sallskap av tusentals gulsvartrandiga fiskar som simmade tatt inpa oss. Det enda trakiga pa on var att vagorna hade drivit upp valdigt mycket skrap vilket forstorde helhetsintrycket av den i ovrigt perfekta paradison. Pa vagen tillbaka blaste det valdigt kraftigt och vagorna var hoga, nar vagorna slog mot baten skvatte det upp saltvatten och blotte ner oss fullstandigt. Det blaste till och med sa mycket att baten inte kunde komma intill stranden utan att vi fick vada i vatten upp till midjan.
Tyvarr glomde vi kameran pa rummet nu nar vi gick ner till stan, men bilder kommer fran denna underbara o.

Ao Nang

Tog en natt buss till Krabi/Ao Nang. Tiden gick sjukt fort och vi sov nog bada som stockar. Bussresan tog ca 9 timmar , men det kandes som 3.

Checkade in pa ett GuestHouse sadar vi sju tiden. en nackdel ar att det ligger ganska langt ifran staden Ao Nang , men vi ska bara bo har i 2 natter sedan beger vi oss till PhiPhi. dar stannar vi cirka en vecka och invantar Emma och Jens som vi sedan moter i Ao nang. Pa Phi Phi blir vi motta av en som heter Daniel. Det ar var kontakt Srefan som kande honom. Han kommer hjalpa oss med boende men aven ta oss med pa snorkling osv.

Sov en stund iallafall efetrsom vi fortfarande var ganska trotta och begav oss sedan till Pranang Beach med en Long Tail boat. Helt underbara strander med kritvit sand och klarblatt vatten . Paradiset.

Hua Hin 3

Igar at vi Buffe. Man fick ata hur mycket man ville for 90 bath (18 kr) och man fick en grill mitt pa bordet och det avr bara att valja och vraka.

Imorgon beger vi oss till Krabi och sedan direkt till PhiPhi . Vi tar en nattbuss och aker 20:00 nu ikvall.
Idag har vi fatt smaka pa det thailandska vardagslivet , da vadret inte tillat beachen.  Foljde med Stefan och Doung hem efetrsom vi var tvugna att checka ut ifran Guesthouset vid 12:00, och vi fick stalla vara vaskor dar. De tog med oss till en restaurang dar vi at bland annat Thailands nationalratt Tom yum. Detta ar en raksoppa. At aven friterade rakor, seefoodsallad och grillade kycklingvingar. En aning matt nu.
Doung ar nog varldens sotaste manniska.

Efter detta akte vi till ett sportcenter som de visade oss runt i . Hamtade sedan lite tvatt som jag och erik lamnat in. Nu sitter jag vid Stefans dator efter att ha fatt lana duschen, snart ska Doung fixa mitt har.
Runt halv atta aker vi ner till bussen .

har kontaktat Emma och Jerns och formodligen blir det sa att vi ses i Krabi (: Jattekul.

Blir ett kort inlagg nu men vi hors nar vi ar framme pa PhiPhi.

Hoppas allt ar bra hemma !
PUSS

Hua Hin

Vilken harlig semester. Vi har det verkligen toppen (:
Har traffat ett par svenska sasongare i Hua Hin som tog med oss pa fisketur igar. Fiskade Marhaj i en damm i narheten av Cha-am .
Dagen borjade med frulle tillsammans med de andra och fortsatte med valdigt lyckligt fiske.  Vilka jattefirrar! Fick en hel del over 10 kilo och den storsta vagde 30 kilo, den tog mer an en timme att fa upp .  Erik fick en pa 25 kilo, som oxa kampade friskt(45 min), vilket betyder att han ar ganska mor i armarna idag. Thaha .
Efter fisketuren fick vi en ol och en smorgas och tjotade en stund med Stefan som vi fatt bra kontakt med.

Riktigt kul dag !

Pa kvallen tog Stefan med oss till en Italiensk restaurang och vilka pizzor sager jag bara . Bagaren hade vunnit pris som basta pizzabagare i Italien, och ja , da borde han ju nastan vara bast i varlden . VARRLDSKLASS .
Hade aven en lang och trevligt pratstund med Stefan, har haft sadan otroligt tur att vi traffade honom har. Han har varit otroligt hjalpsam och vaglett oss i precis allt.  Han har aven en kontakt i PhiPhi som ska mota oss dar och visa oss allt.

Idag Checkar vi ut ifran detta hotellet och byter till ett Guest house och imorgon beger vi oss mot Krabi, Ao Nang och Phi Phi.

Emma och Jens , vi skickar skickar ett Mail till er idag med lite information.

SOO LONG.

Hua Hin 2

Igar kvall shoppade vi lite pa marknad efter att ha atit gott pa en Seefood Restaurang.
Gjorde endel fynd (:

Forsta hela dagen i Hua Hin idag.  Borjade med en frukostbuffe pa hotellet och sedan begav vi oss ner till havet , det efterlangtade havet ! Hela vagen till stranden finns sma stand med forsaljare. Stranden var jattefin med ljus sand, massa palmer och strandbarer.
Vi hamnade vid en jattesoft ""reggea"" bar och hyrde 2 solstolar dar, kopte aven lite god farsk frukt och dryck. Har lag vi fran 10-15:00 ungefar och badade massa i havet. Pa stranden fanns sma konstiga krabbor som gravde hal i marken och rullade sma sandbollar, de var pluttesma och krop blixtsnabbt ner i halen nar vi gick forbi.
I vattnet fanns lite storre skaldjur bland annat eremitkraftor. Hittade ett jattefint snackskal som jag faktiskt sparade.

Hua Hin ar aven kannt for att man kan rida pa stranden , och jo hastar fanns det gott om .  Det var de enda de tjatade om nar man gick forbi.

Vi gick hur som helst tillbaka till hotellet vid tre och duschade av oss saltvattnet innan vi gick och at en latt lunch i form av en SUBWAY macka . En dagens sub kostar ungefar 13 kr.

Efter detta gick vi tillbaka till stranden igen och satte oss upp pa tva halvspinkiga hastar. Red en bit langs stranden och gick sedan en svang innan vi satte oss pa restaurang Claes. Har traffade vi tva svenska man som hade nagra ars erfarenhet av Thailand. Vi blev erbjudna att folja med pa en fisketur pa onsdag med ett gang andra bofasta Svenskar. Detta tyckte vi lat som ett bra forslag eftersom det for oss skulle innebara bade en billig dagsutflykt, samtidigt som det skulle kunna ge oss otroligt mycket nyttig information. Rekordet pa storsta fisken var 31 kilo, (hur sjutton man nu lyckas dra upp en san) ??

Nu ska vi ga och ata lite god mat , hoppas alla har det bra dar hemma !

Vi saknar er samtigigt som vi har det otroligt bra!

Puss och Kram !
 Flyget                                                             BKK                       BKK , lumpini park      Hua Hin Hotellet

Beach Hua Hin

Hua Hin

Efter en sadar 3,5 timmar lang bussresa ar vi nu framme i Hua Hin .
Bor pa ett hotell som heter Thipurai City Hotel. Ett hotell dar manga Scandinavier bor.
Hotellet ligger ungefar 100 m ifran stranden och ar nara det mesta. Nu ska vi utforska lite och aterkommer imorgon igen (:

Have Fun!

BKK 3

Varit pa marknaden ChatuChak idag som ar over 150 000 m² stort. Vi hade forst tankt ga pa Zoo men insag ganska snart att vi inte behovde det da hela marknaden var full av djur av alla dess former och storlek. Det var ganska hemskt att se hur de behandlade djuren faktiskt . Ekorrar satt i koppel och fiskar lag i sma plastpasar, hundvalparna var bara ngn vecka gamla, det fanns igelkottar, skoldpaddor, kaniner, papegojor och ja allt ni kan tanka er.
Dar fanns sjalvklart aven klader, smycken, hantverk och massa annat och vi fyndade en hel del. Kopte tillexempel ett armband for 4 kr, och en klanning for 30. :)

Nu ikvall  har vi badat i Poolen pa hotellet och darefter var vi nere och handlade lite grillspett och farska vindruvor, detta ska  vi mumsa i oss medans vi packar iordning infor resan imorgon.
Da vi maste ha checkat ut innan 12:00 aker vi ganska tidigt med bussen till Hua Hin . Helt otroligt, 30 SEK for 3 timmars bussresa.

SOO LOONG ! :)

Bangkok 2

Igar vaknade vi upp vid 08 och borjade dagen med frukost pa hotellet. Efter frukosten gick vi upp till hotellets pool som lag pa hotelltaket (20 vaningen). Nar vi badat och solat ett tag gick vi ner till rummet igen och bytte om och skulle hamta pengar. Da horde hur askan borjade dana over staden. Vi gick sedan ut pa gatan till 7 eleven dar vi kopte vatten och en kamm till mig.

Sedan tog vi en taxi till det enorma shoppingcentret MBK. Taxischaufforen var jattejobbig, det enda han tjatade om var att han skulle kora oss dit nastan gratis om vi foljde med till hans #sponsor#.  Vi vagrade detta och hotade med att vi inte skulle betala alls om han tog oss till denna. Trots detta fortsatte han att tjata men till slut kom vi till MBK och resan dit kostade 65 baht (13 kr). MBK var jattehaftigt, 2500 butiker och massor av saker, bade billiga och #mindre billiga#.

Vi var dar i 3 - 4 timmar men han inte med mer an 2 vaningar. Vi fyndade ett par saker och det var skont har att inte forsaljarna var sa patrangande. Nar vi kande oss nojda gick vi mot en fin park som ligger mitt inne i Bangkok och heter Lumphini. Den lag mitt inne i stan ca 2 kilometer fran MBK sa vandringen dit var anstrangande i varmen. I parkens damm sag vi fiskar, skjoldpaddor och #varaner# (jatteodlor)!

Sedan gick vi tillbaka till hotellet och hade planerat att ga ut och ata lite. Men da borjade det att aska igen och regnet oste ner i sakert 2 timmar. Sa vi fick istallet ata pa hotellet. Sedan kollade vi pa tv lite innan vi gick och lade oss. Idag ska vi aka till en stor marknad och kanke ett zoo. Imorgon tar vi bussen till Hua Hin. Ha det sa bra alla dar hemma.

Bangkok

Nu är vi äntligen framme. Och just nu är klockan 13:00.

Flygresan gick ganska bra trots att båda flygen var sena, det andra med 2 hela timmar .
Pa planet fanns Audio video framfor varje sate och vi kunde valja allt mojligt , bade spel, filmer och radio.Men eftersom jag och Erik var ganska trotta sov vi det mesta, iallafall pa andra planet.

Framme i Bangkok blev vi val mottagna av en man som korde oss till en turstinformation dar vi fick tips om ett hotell som lag nara det mesta. Aven hit blev vi sedan korda.

Unico Grande Silom hotel heter det och var faktiskt ganska fint. Det ar 20 vaningar hogt med pool pa taket, vi fick bo pa 12:e vaning.

Kvallen spenderades med mat pa en fin restaurang, och en korttur runt gatorna (da vi garna ville hitta tillbaka) Vi  somnade sedan ganska tidigt.

Idag vaknade vi sadar vid atta tiden val utvilade, gjorde oss iordning och tog sedan hissen ner till vaning 2 for att ata frukost. Detta ingick i vart hotell pris. Det fanns verkligen allt ifran frukt till pannkakor. Mums!

Efter frukost tog vi hissen till poolen och lag dar en stund .

Nagot regn har vi inte sett an, men alldeles nyss askade det lite, kanske kommer framat kvallen.
Det art totalt luvsfarligt att ga over ett overgangsstalle, och det ar sjukt mycket bilarc

Idag hade vi tankt aka till Lumpini Park och Mbk. Mbk ar ett stort shoppingcenter och Lumpini en fin park.

Kanns som om vi kommer bege oss harifran till Hua Hin redan pa sondag morgon.

Hoppas alla har det bra dar hemma , Jag saknar er !

Hoors imorgon , Puss

Soo Loong

Idag klockan 17:15 lyfter vårt plan, cirka tre och en halv timme senare,  runt nio svensk tid kommer vi landa i Turkiet för att byta plan. Sedan flyger vi hela natten lång och cirka 08:00 (svensk tid) torsdag morgon & 13:00 (bkk tid) är vi framme.

Tills jag hör av mig nästa gång , vilket förmodligen blir torsdag kväll eller fredag morgon får alla ha det kanoners.

Puuusss !

På väg..

Nu är vi framme i uppsala , Vi sover hos Eriks kusiner inatt och imorgon beger vi oss till flygplatsen vid sådär 14:00 .

Det pirrar i magen och det börjar kännas att vi ska åka på riktigt (: !

Soo Long !

Resfeber

Det pirrar lite i magen ...

Imorgon kommer bli en fullspäckad dag då allt det sista måste fixas och packningen ska vara klar.
Känns som det är massor jag måste göra , fast det egentligen inte är det.
Kan knappt fatta att det snart är dags, känns osm om det var igår vi bokade biljetterna.

La in en extra klocka på bloggen idag , så ni kan se var i tiden jag befinner mig .

Saturday

Helmysig kväll igår (:
Underbara vänner go mat och Jacuzzibad . Njutning till Max! Tyvärr blir det inga bilder idag då jag glömde kameran hos Sara.
Ohh ..  fast ljuset klarnade när vi sa hejdå i Dörren .  Jag kommer sakna alla otroligt
mycket samtidigt som jag säkerligen kommer ha världens resa! Faktum är att jag saknar alla redan  :/

Emma och jag konstaterade att vi nog kommer ses i Thailand någonstans ner emot Krabi. Hon och Jens åker ca 2 veckor efter men kommer nog resa ikapp oss då de averkar de nordligare delarna av thailand på slutet av sin resa. Känns skönt att ha en vän i trakterna måste jag säga (:

Resfebern är nu maxad, packa hit och dit, fixa kors och tvärs , och är hela tiden är jag rädd att glömma något.
GOOSH !
Men det är väl  så det ska vara .

Dagen och kvällen idag tillbringades hemma ,  mamma och jag åkte in till nässjö för att handla mat och lite andra småsaker.  Slutade med att vi köpte med oss thaimat ifrån Coco thai.
För min del blev det grillad kyckling som hade stekts ihop med massa goa grönsaker , sötsur sås och cashewnötter.
Köpte lite  även solkräm idag (Solar expertise SPF 30 sprayflaska) , till de första dagarna iallafall. Köpte även världens gulligaste manikyr set. Det var en lite plutteportmonä, som såg ut som en flip flop.

Nu är det väl dags att pallra sig ner till tv:n och fotbollen.

Ses imorgon (:
Puss !

Nu är kalufsen väck..

Idag har jag klippt mig. Page blev det visst , ville bli av med lite hår inför resan .
Klipptes av eleven Julia, och jag måste säga att jag är otroligt nöjd !
Well,
det ser väl ungefär ut såhär, fast lite stripigare (: Var den mest lika bilden jag hittade (:

IMORGON..

Det är en kväll jag ser fram massor emot. Då ska hela goa gänget ( utan älsklingen Mickan , som jag förövrigt saknar massa) ses. Vi ska äta god mat, ta några flaskor (eller borde jag skriva glas) vin  och bada Jacuzzi. Blir väl lite av en avskedsfest då det nu bara är fem dagar kvar till jag och Erik åker.  . Vart tar tiden vägen?

Nu ska jag packa lite , eller iallafall försöka välja något i de högar jag ''kanske ska ha med mig'' Känner jag mig rätt blir det alla högar ;)

Puss !

Make it up (:

Införskaffat mig en ny foundation och jag är superdupernöjd. Den sitter verkligen hur länge som helst, är natulig samtidigt som den täcker jättebra. Man känner sig jättefräsch (: Då jag är medlem i Kicks club fick jag även en concealer på köpet, värd ca 200-250 kr. Concealern är även den superbra och täcker både mörka ringar och plitor på ett kick, den samlas inte i veck utan smälter in jättefint i huden.
Fick iallafall 2 kvalitetsvaror (värda lite över 500) för 250 kr. GREAT

Packa :)

Ooo ..  Nu är det edast en vecka kvar till jag åker . Tiden rusar iväg som bara den.
Jo jag har en frunktansvärd resfeber & jo jag längtar ngt extremt.
Började packa idag, sådant som man inte behöver till dess. Typ myggmedel , schampo, Läkemeldel OSV.

Hörs mer imorn, sis får rycket snart !

Soo long.

Mys och Nys

Tagit en snabbtur på stan .
Fikade med Malin och Carro på Napoleons. Jag åt en grillad smörgås med soltorkade tomater, färska tomater , fetaost och oliver. Mums.
Jag och Lina åkte någon timme senare hem till henne och lagade lite tacos, detta åt vi framför rädda Willy och Idol. ;) Nu sitter vi här , skrattar åt sjuka klipp . . Youtube for life!

För övrigt så har jag blivit sjukt förkyld. Det blir väl så när man hoppar in för förkyld personal som in sin tur smittat de äldre.